Köpvillkor

För att kunna genomföra ett köp hos oss måste du godkänna våra köpvillkor, samt den behandling av de personuppgifter du lämnat i samband med köpet.
Personuppgifterna hanteras i enlighet med vår personuppgiftspolicy. Denna hittar du här.

FÖRSÄLJNINGS- OCH LEVERANSVILLKOR

Beställning och beställningsbekräftelse

Beställningar görs normalt via kassarutinen i webshoppen.

I samband med beställningstillfället får du en beställningsbekräftelse per e-post. Kontrollera adressuppgifter och beställda varor så att dessa uppgifter är korrekta. Meddela eventuella felaktigheter omgående via e-post till: order@migardgames.se

Leveranstid

Varor som beställs vid samma tillfälle skickas normalt som en leverans. Om beställningen innehåller varor som inte finns i lager vid beställningstillfället kommer vi alltså att invänta att dessa varor finns i lager innan din leverans skickas från oss. Uppskattad leveranstid anges i varukorgen och i den beställningsbekräftelse du får i samband med beställningen.

Lagerstatus/varutillgänglighet

I webbshoppen finns lagerstatus angiven för varje vara. Den anger varans tillgänglighet. Följande lagerstatus kan förekomma:

I lager: Varan finns för omgående leverans. Om samtliga varor i din beställning finns i lager, skickas leveransen från oss samma eller nästkommande arbetsdag.

Tillgänglig som restorder: Varan är tillfälligt slut i lager och beräknas kunna skickas från oss inom angivet antal dagar från det tillfälle du gör en beställning.

Eftersom alla vara från samma beställning skickas som en leverans, är det leveranstiden för den vara som tar längst tid att komma in i lager som styr när din beställning levereras.

Det är inte säkert att vi tar hem varan som är slut i lager om vi inte får någon beställning på den. Det är alltså viktigt att du gör en beställning om du vill ha en sådan vara. Vänta inte på att den kommer in i lager av sig själv.

Leveranssätt

Beställda varor levereras med DHL Service Point. Du får besked om ankommen leverans direkt från DHL via sms eller e-post. Lämna därför alltid dessa uppgifter vid beställningstillfället (i webbshoppens kassarutin). Beställningen hämtas på närmaste DHL-utlämningsställe.

Det är möjligt att få varorna skickade med annan speditör i stället för DHL om så önskas. Detta medför dock ökade fraktkostnader (se nedan under “Fraktkostnad”). Om du önskar leverans via annan speditör än DHL måste du kontakta oss innan du gör beställningen, order@midgardgames.se.

Fraktkostnad

För leveranser via DHL Service Point (normalalternativet) är fraktkostnaden 49 kr per leveranstillfälle.

För ej utlösta försändelser tar speditören ut returfrakt och en returhanteringsavgift av oss. Kund som underlåter att hämta ut en gjord beställning debiteras dessa kostnader samt fraktkostnaden för den ursprungliga leveransen.

Pris

Alla priser är angivna i SEK och inkluderar svensk moms.

Betalning

Betalning sker normalt med Klarna Checkout. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala, antingen med Klarna faktura eller Klarna konto, eller med kort/banköverföring. Allt är lika säkert.

Ångerrätt

Vi följer lagen om distansavtal: http://www.konsumentverket.se/Vart-arbete/Lagar-och-regler/Konsumentlagar/Lag-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

Du kan ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tar emot varan. Varor som returneras ska vara i “väsentligen oförändrat skick”. Under förutsättning att den returnerade varan uppfyller kraven på att vara i “väsentligt oförändrat skick”, krediteras hela varuvärdet när varan anländer till oss. Returfrakt vid ångrat köp och eventuell fraktkostnad för ursprungsleveransen betalas av kunden.

Reklamationer

Reklamationer av skadade eller felaktiga varor ska göras snarast möjligt, dock senast sju dagar efter mottagandet. Reklamationer görs visa e-post eller via brev till: Midgård Games AB, Box 366, 851 06 Sundsvall.

Uppge vilken vara det rör sig om, när den köptes och vad som är felet. Vi kontaktar dig då omgående angående hantering av retur/byte av varan. OBS! Skicka inga varor till oss innan vi kontaktat dig. Detta beror bl a på att det är Midgård Games som ska stå för returfrakten vid reklamationer.

Vid felaktiga reklamationer av felfria varor debiteras returporto.

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Garantier

Midgård Games har inget eget garantisystem, utan följer tillämpliga lagar avseende konsument- och distanshandel.

Vi reserverar oss mot tryckfel och skrivfel på webbshop, samt för slutförsäljning av varor.